středa 30. května 2012

Letenky do Finska ... nebo raději autem?

Tak je to zase tady. Jsou to tři měsíce od chvíle, kdy jsem celá šílená vyhledávala, obtelefonovávala a zařizovala dovolenou v Emirátech. A abych nevyšla ze cviku, nacvičuju si to znovu. Tentokrát tedy naštěstí jen s letenkami. Ale zase to stojí za to. Sestava - stejná, místo určení - Helsinky, datum - dvojí, účel - dovolená ve Finsku. Takže proč ne.

Jenže to mám takové trochu komplikované. Zatímco já potřebuju odletět už 18. července, ostatní za mnou přijedou až na konci měsíce. Budu tam totiž 10 dní na skautském roverském setkání Roverway 2012. Před tím počítám ještě dva dny na projití Helsinek no a 29. za mnou má přiletět Dan, Fil a Zuzanka, abychom si to tam trochu procestovali. Takže nějak musím skloubit dvoje odlety z Čech a ideálně pak jeden odlet z Helsinek. Což je tak trochu boj.

Ono najít nejvýhodnější nabídku, aby to bylo schůdné pro oba termíny, od stejné společnosti (abychom alespoň zpátky letěli společně) a ještě špekulovat s různými variantami odletů, příletů a letišť, není zrovna procházka růžovým sadem. Takže od včerejška mám hlavu zase plnou vyhledávačů, letadel, přestupů, dlouhých mezipřistání a podobně...


Moje poznámky s kombinacemi různých odletů a příletů. Ten orvaný kus je obálka od pozvánky k přijímačkám.



Jak to ale zatím tak pozoruju, nejvýhodnější spoje mi to zatím našlo na serveru www.skyscanner.cz A to že jsem jich neprošla zrovna málo. Jen tak ze zvědavosti jsem to spočítala a v tuto chvíli jsem na 11 portálech vyhledávající letenky. No a na každém jsem si postupně zadávala Prahu nebo Vídeň, odlety 18. nebo 19. a 28. nebo 29. a přílety pak v rozmetí 4.-6.8. A kdybych si pamatovala něco z matematiky, spočítala bych i množství kombinací, jaké mi to vyplivlo, ale protože si to nepamatuju, tak nebude nic... A abych nezapomněla, hledala jsem taky co nejkratší čas letů, abychom na ceště nemuseli být víc než pár hodin.

Prostě když to shrnu - HRŮZA. Ale jak jsem psala, nejlíp mi vyšel skyscanner s nabídkou od airBaltic - odlety 18.7. a 29.7. a příletem pak 5.8., což jsou přesně datumy, které máme jako primární. No a cena pro mě vychází na 5 910,- Kč a na pozdější odlet pak 6 747,- Kč. Čas je taky pohodový - přestup v Rize, cesta tam 5 hodin 25 minut a zpátky dokonce jen 4 hodiny a 10 minut. O kousíček levněji vyšla nabídka už jen přímo od Lufthansy - 5 876,- a 6 613,- ale tam už bychom se museli vracet o den dřív. A přímý let od Finnairu z Prahy se pak dá sehnat od 6 793,- Kč (včechny ceny jsou z 30.5. 2012).


Ale to by prostě nebylo moje zařizování dovolené, kdyby se to nějak nezkomplikovalo, že... Takže jen co jsem to všechno dohledala a poslala Danovi, volal mi zpátky, že to možná uděláme úplně jinak - že se možná vrátíme k původní variantě a pojedeme autem. Já teda minimálně tam poletím kvůli Roverway, ale zbytek že by dorazil po zemi (a po moři)... "VUÍÍÍ" No co se dá dělat, jdeme hledat znovu, tentokrát jednosměrnou letenku jen pro mě.

Jo a aby toho nebylo málo, trochu se nám to komplikuje i s cestou do Ruska. Cesta autem pomalu padá, vlaky jsou prý zavšivené, letadllem nemůžeme kvůli společným vízům... Já ale odmítám strávit celkem šest dní v autobuse! Prostě ne, to je na mě trochu moc. Takže jsem docela zvědavá, jak tohle ještě dopadne. No bude asi docela sranda...

Lucie

Žádné komentáře:

Okomentovat